Murdering Monday Marathon 2/4 - Kaaoszine arvioi ja mitä siitä ajattelen!

Mun piti alunperin julkaista Murskan lyriikat tänään, mutta sitten mun FB-sivuilleni linkitettiin musiikkilehti Kaaoszinen arvio biisistä! Olen yllättynyt, että se tuli näin nopeasti käsittelyyn siellä ( tai että se yleensä tuli ). 

Luin arvion jännittyneenä. Se olis varmaan pitänyt saada videolle, kun tajusin, että siinä ei haukuta!
Mitään nillitystä ei ollut! Aina ennen kuin julkaisee mitään, ja vähän sen jälkeen, oma itsekritiikki on voimallista. Mä en voi tietää onko se sittenkään kelpo julkaisu. Tää tuli just siihen saumaan, missä tarvitaan vähän kannustusta. 

Nousin koneelta, hyppelin keittiöön ja takas, keittiöön ja takas tuulettaen ja ulvoen. Rinnanalukset hikosi, kädet tärisi. Vähän sama fiilis kuin jos olisi tosi ihastunut johonkuhun, ja sit se joku sanois että, hei, mäkin taidan vähän tykätä susta. Tai että: " Mä huomaan, että oot olemassa. " Ei tarvii ees sanoa, että tykkää. Rakastamisen aikakaan ei ole vielä, mutta tiedättehän sen tunteen, kun toivo herää ja yhtäkkiä maailma on kauniimpi paikka?

En voinut millään lopettaa hyppimistä. Soitin heti ensin isälle, joka ei katso somea. Tiesin muutenkin, että isä ilahtuu tästä eniten juuri nyt. Sitten mä ulvoin ja hypin lisää. 

Tiedättekö sen tunteen, kun asiat putoavat tajuntaan, uppoavat sinne yksitellen? Mun mieli alkoi käydä läpi lauseita siitä arviosta ja fiilistellä niitä.

Kas näin:


" Biisi alkaa ihan lupaavasti ja onnistuu oikeastaan kuulostamaan 3 Doors Downin ”Here Without Youlta”. Siihen ne yhteneväisyydet loppuvatkin. " - Kaaoszine

Tähän sanon;  Mahtavaa! Hyvä biisi muistuttaa jostakin, mutta se ei ole kopio. Oon aina iloinen arviosta, jossa ei sanota, että tämä on kopio jostakin. Isoon hittiin viittaamisesta myös plussaa. 
Oon pikkuisen koekuunteluttanut tätä joillain, ja on tullut myös tällainen arvio:
 " Tulee mieleen joku Nirvanan ja Skunk Anansien avioton lapsi. "

" ”Murdering Lights” on eteenpäin raahaava masennusbiisi. Ensimmäinen kuuntelu ei antanut oikein mitään, mutta toisella kuuntelulla kappale alkoi avautua. " - Kaaoszine

Tähän sanon: Jes, eli onnistuin tavoitteessa kuvata raahaavaa masennusta! Sellaista mikä jaksaa just ja just ja kuristaa pikkuhiljaa, niin, että varmasti tuntee kuinka kaikki elämä valuu pois. Voin ihan ilman omakehua rakastaa näitä kitaroita, koska ne eivät ole tekemiäni.

Hyvä biisi kestää kuuntelua. On siis hyvä merkki, että ekalla kerralla se ei anna itsestään kaikkea pois - jos mitään. Oon vähän pelännyt, että tämä on liian yksinkertaista musiikkia, mutta ei siis näköjään. Se on kuin masentunut ihminen, vähän käppyrällä.

" TonyGirl iloisella ranteita auki viiltelevällä alternative-meiningillään. " - Kaaoszine

Tulkitsen tämän näin: Olen tehnyt biisin ranteet auki, mutta se ei ole silti mennyt pateettisuuden puolelle. Se on enemmän toteamus, kuin ruikutus. Se ei ole kiusallinen, vaan kaikesta depistelystä huolimatta toivorikas musiikkikappale. Henk. koht. Olen käyttänyt tätä sellaisena turvallisena pehmeänä paikkana, jonne voin mennä kellumaan jos masentaa.

" Tämä musiikki ei ole kaikille tarkoitettua. Oikean yleisön saavuttaessaan se kuitenkin toimii varmasti. Kuuntele vaikka itse Spotifystä ensi kuussa. " - Kaaoszine

Tähän sanon: Voi kiitos! Voiko enää kauniimmin edes sanoa...? Kyllä kevätmasennuksella on nyt aika iso homma päästä mun kimppuun enää tämän jälkeen! Sopii yrittää!
p.s: Kuka eka hipsteri löytää tän ja haluaa olla yks spessu ihminen joka tästä biisistä tykkää...?

" Toimii varmasti. " Varmasti, ei siis ehkä. Tämä on varmasti toimiva biisi. Voi juku, miten kauniisti sanottu!

Oon iloinen Murskan puolesta. Hän etsii oikeaa yleisöään. Ehkä löytää sen...?
Ja yhdessä he keinuvat ja parantelevat masennustaan. 

" Kuuntele vaikka itse "  <------ Oo, he kehottavat ihmisiä kuuntelemaan!


Oon onnellinen tästä ainakin juhannukseen asti!


Kiitos Kaaoszine.











Kommentit

Suositut tekstit